lauantai 7. helmikuuta 2015

Joulun jälkeisiä Rakkauden ja voiman täytteisiä hetkiä

Joulunaikani oli siis todella voimaannuttava ja mukava -ehkä paras sellainen pitkiin aikoihin. Mutta varsin mukavalta on kuitenkin tuntunut myös taas tähän arkeenkin paluu. Etenkin, kun on niitä pienimutoisia huippuhetkiä niin paljon siihenkin sisältynyt. Tässäpä siis hieman kuulumisiani joulun jälkeisistä tunnelmista ja tapahtumista, kertomuksia niistä hetkistä, jotka minulle ovat antaneet kaiken tuiskun ja tuiverruksen keskelle voimaa ja energiaa!

Ensimmäinen ehdoton Paras hetki koittikin pian joulun jälkeen, kun pääsin Vain Elämää -konserttiin lahjaksi saamallani lipulla. Alun perin suunnitelmissani oli mennä sinne yhdessä siskoni kanssa, mutta siskon sairastuttua ja kavereidenkin ollessa vielä joulua viettämässä muualla tuli kaverikseni vihdoin oma äitini -toinen suuri Vain Elämää -fani! Konsertti oli kerta kaikkiaan todellinen Elämys, vielä jotain paljon Upeampaa kuin tv-sarja. Etenkin Vesa-Matti Loiri ja Samuli Edelmann tekivät vaikutuksen minuun tv-esiintymisten rinnalla, vaikka kyllä se oma lempaprini oli kuitenkin edelleen ikuinen pistysruiske Elastinen, jolla tuntui energiaa jälleen riittävän ihan loputtomasti hyppiä ympräri lavaa!



Myöhemmin tammikuussa kutsuin äitini myös elokuvailtaa viettämään minun luokseni kera tee- ja pikkuleipätarjoilujen. Katsoimme siskoni kovasti susoitteleman Leijonasydän -elokuvan. Täytyy sanoa, että vaikka kovasti suomalaisista elokuvista pidänkin, ja aihe oli koskettava, oli se hiukan liian raa'asti toteutettu niin minun kuin äitini makuun... Siskoni tosin oli asiasta erimieltä, mutta me olemmekin äidin kanssa tottuneet niihin Miss Marple-elokuviin...

Joka tapauksessa tuntuu, että niin minä kuin äiti olimme kaipailleet näitä yhteisiä leffailtoja yhtä paljon. Vuosia sitten meillä oli äidin kanssa tapana käydä ydhessä lähes joka perjantai elokuvateatterissa isojen irtkokarkkipussien kanssa, ja kävellä yhdessä sieltä kotiin jutellen koko monen kilometrin matka näkemästämme elokuvasta.Päätimmekin äidin kanssa, että nyt pitää tällaisia yhteisiä elokuvailtoja järjestää ehdottomasti taas useammin ja elvyttää vanhaa tapaa!

Kun Ystäväni sitten saapuivat joulun vietosta, päätimme kokoontua vanhalla kaveriporukalla jälleen yhteen. Myös hyvä Ystäväni Egyptistä asti pääsi joukkoomme! Kokoonnuimme pieneen kahvioon Annankadulle. Kahvila oli todella viihtyisä, siellä oli ihanan tiivis ja kotoisa tunnelam, ja se tarjosi herkullisia mutta terveellsiiä smoothieita ja erilaisia leivonnaisia, sekä runsaan valikoiman eilaisia teelaatuja, jopa merilevällä höystettynä.





Niin kiva kuin kahvio olikin, sai suurimman huomion kuitenkin se yhteinen jutskailu, josta niin kovasti nautin. Vahdoimme kuulumisia opiskeluista uuden vuoden lupauksiin, jutustelimme parhaista treenipaikoista ja joululahjoista. Olen todella onnellinen siitä, että olen kaiken kokemani keskellä ja vuosien kuluessa onnistunut säilyttämään tiiviin suhteen muutamiin ystävistäni. Aidossa ystävyydessä on todellinen Elämän Aarre!



Onnekseni olen myös toipumisen myötä tutustunut moniin Ihaniin ihmisiin lisääkin, ja saanut niistä muutamista oikeat Ystävät rinnalleni. Myös erästä heistä pääsin vihdoin tapaamaan alkuvuoden kiireiden hieman väistyttyä. Siinä teetä ja kahiva hörppiessä tuli paitsi vaihdettua taas kuulumisia koiranpennuista tulevan syksyn suunnitelmiin, myös ihmeteltyä ja ihasteltua sitä, että olemme molemmat nyt tässä.

Ystävieni lisäksi olen myös aktiivisesti käynyt tapaamassa pappaani, ja myös noista tapaamisista koen saaneeni ihan valtavasti. Papan kanssa vaihdamme päivittäisiä kuulumisia, odottelemme yhdessä kevättä, yhtä malttamattomina molemmat, nauramme jännittävän korttipelin ääressä ja ihasstelemme yhdessä hänen kukkiaan, jotka toisin kuin omani tuntuvat aina vain kukoistavan, ympäri vuoden.

Lisäksi olen muistanut paappaa kännykän välityksellä tsemmpi-viesteillä ja tehnyt hänelle monta pientä annosvuoallista ruokaa pakkaseen. Isovanhemapni ovat aina olleet tukenani, mitä ikinä on elämä eteeni tuonut, ja nyt tunnen, että on minun vuoroni. Ei syyllisyydestä tai velvollisuden tunteesta, vaan puhtaasta halusta antaa takaisin jotakin siitä hyvästä, mitä heiltä olen saanut. Ja sitä nyt jaan muun muassa tomaatilla höystetyn makaroonilaatikon ja yrttisen tonnikalakiusauksen muodossa.

Kaikkein onnellisin olen kuitenkin siitä suhteesta, joka minulla on siskoni kanssa. Olemme olleet pienestä asti tiivis parivaljakko, ja vaikka sairaus on tätä suhdetta monesti koetellut, olemme nyt varmasti läheisempiä kuin koskaan. Tuntuu, että pystymme puhumaan nykyää ainakin lähes kaikessa.

Ja voi kuinka hauskaa meillä onkaan aina yhdessä! Yhdessä olimme heti tammikuussa alennusmyynneissä shoppailemassa vähän uutta sisältöä vaatekaappiin. Reissun saldosta kerronkin teille ehkä myöhemmin kuvien kera lisää... Ja psitäytyipä siskoni vielä minun luona kahvillla, pariinkin otteeseen.Yhteinen nauru, syvällinen pohdinta ja reseptivinkkien jakaminen, Ihan Parasta!

Tammikuun alussa pääsin myös jatkamaan joulutauolla kovin kapaamiani harrastuksiani, siis jooga- ja salsatuntejani. Minulle mieluisten liikuntamuotojen löydettyä tuntuu, että nuo tunnit ovat minulle todellisia hyvänmielen hetkiä, oikeita henkireikiä! Joogassa pystyn rauhoittumaan ihan täsyin, ja salsa-tunnit taas tuovat rentoutumisensa täydellisen irroittelun muodossa. Todella tervetullutta vastapainoa päätteen ja päättötyön edessä nököttämiselle!

Hemmottelin itseäni myös niin kampaaja- kuin hierontareissuillakin, jotka takaavvat minulle aina hyvää mieltä itseni hemmottelun merkeissä. Olen tainnut näitä jo täällä aikaisemminkin mainostaa, muta aina ne vain tutnuvat yhtä luxukselta!



Olen myös tehnyt tuttavuutta lähikirjastooni. Liian pitkään on kirjaston käyttö rajoittunut minulla vain koulukirjoihin, mutta nyt menin sinne ihan muissa aikeissa. Poimin hyllystä minua kiinnostavia uusimpia naisten- ja hvyinvointilehtiä hyllystä, ja uppouduin niiden kanssa rauhaisan lukunurkkauksen nojatuoliin. Kerta kaikkiaan upeaa, että meillä suomalaisilla on tuollainen, ja vielä ilmainen, palvelu!

Kotona olen neulonut pienen pieniä pipoja pastelliväreistä ja vieläpä hyvään tarkoitukseen. Halusin taas elvyttää neulomisharrasustani, ja kun löysin netistä idean vauvojen pipojen tekemisestä synnytyssairaaloihin, tiesin heti, että tuossa olisi kampanja, johon haluaisin osallistua. Mikäs parempaa, kuin hyvää niin itselleni kuin pikkuisillekin!



Kotona olen myös innostunut pienen tauon jälkeen leipomisesta. Keittiössäni ovat valmistuneet niin pasteijat kuin suolaiset muffinit ja kotipullatkin. Suurin osa leipomuksista on mennyt pakkaseen vieraita ja ennen kaikkea pappaani varten, mutta on se uunituore pulla maistunut myös itselle. Ja se Ihana tunne, kun tulet ulkoota pikkupakkasesta ja koko koti tuoksuu pullalta! 



Hyvän mielen ovat minulle näin joulun jälkeen erityisesti tuoneet pienet, hennot merkit saapuvasta keväästä. Olen ilahduttanut itseäni viikottain kotiuttamalla kimpun tulppaaneja hennon lilan tai vaaleanpunaisen sävyissä. Ne tuovat minulle aina Ihanan tuulahduksen keväästä, jota niin niin kovasti rakastan!



Tällaisia mukavia hetkiä on mahtunut minun vuoden alkuuni! Millaiset hetket toivat voimaa Sinun tammikuuhusi?

<3: Ida

11 kommenttia:

  1. Ihania asioita ja olet kaikki ne todellakin ansainnut! <3 :)

    VastaaPoista
  2. Ihania ja ikimuistoisia hetkiä taas tammikuulta kertynyt :-). Oon iloinen puolestasi. Meilläkin niin monet naurut ja keskustelut. Voi, miten suloisia ja ihanan värisiä nuttuja oot kutonut<3. Ja kukat jälleen kerran niin kauniit, munkin pitää nykyään aina ostaa tulppaaneja kun ihastelen niitä täällä sun blogissa :-P. Hyvää sunnuntaita ja alkavaa viikkoa, nähdään taas pian! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Rakas! Taisivat niistä Ihanista hetkistä parhaimmat olla vietetty jälleen Sinun kanssasi. <3 Eihän koskaa enää päästetä irti ytheisistä keskusteluista ja nauruhetkistä, eihän? :)
      Ps. Tulppaanit ON Ihania ja muistuttavat lähestyvästä keväästä!

      Poista
  3. Pieniä kipinöitä ja tähtösiä pitkin tammikuista polkuasi... :)
    Ja kovin on perheesi keskiössä - mikä on upeaa! Erityisen ihanaa on lukea kuinka hienosti pappasi jaksaa porskuttaa eteenpäin, kukkasia kasvattaen, elämän pieniä, isoja asioita ihmetellen. Ja Sinä lämmöllä rinnalla kulkien, yhtälailla ihmetellen, yhteisiä hetkiänne vaalien. Myös ihan konkreettisesti apua tarjoten. Päivittäin muistaen. Hienoa on myös lukea, että Sinun ja Fannyn suhde on palautunut entiselleen, ollen kenties jopa läheisempi ja vahvempi kuin aiemmin. Tärkeitä ystäviäkin on maailmalta hetkeksi elämääsi piipahtanut. Kovin on kansainvälistä porukkaa, kenties kouluajoiltasi...

    Sykähdyttävimpiä olivat kuitenkin nuo pienenpienet pipot! Taisin lukea tuosta kampanjasta joskus viime vuoden puolella Yhteishyvä-lehdestä. Siinä olivat daamit oikein porukalla kokoontuneet pikkuruisia pipoja väsäämään... Taisi olla jokin "Tehdään hyvää" -palsta, jolla asiasta kerrottiin. Sinäkin, Ida, teet niin paljon hyvää! Upeaa, että tähänkin kampanjaan lähdit mukaan!

    Kukkasia, kevättä ja aurinkoa alkavaan viikkoosi, hyväsydäminen Idaseni! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hyväsydäminen Ystäväni Andrea! Tiedätkö, hyvä sydän kasvaa, kun saa osakseen paljon hyvää. Sinä olet nyt jo sellainen hyvälähettiläs täällä blogimaailmassa, että olisi vähintäänkin oikeutettua, että saisit Elämältä aimoannoksen Hyvää osaksesi.
      Paljon hyviä hetkiä toivon siis Sinulle koko sydämestäni! <3

      Poista
  4. Olet ehtinyt tekemään ja harrastamaan taas vaikka mitä, vaikka vuoden vaihteesta ei ole pitäkään aika. Tärkeää onkin, että teet asioitra täydestä sydämestäsi ja siitä syystä, että se on mukavaa, ei siksi, että pitäisi suorittaa ja olla tehokas. Olet tosiaan puuhannut kaikenlaista, mutta uskoakseni tärkeintä noissa leffakäynneissä ja kahvitteluissa on ollut seura. Sinulla on niin paljon rakkaita ihmisiä ympärilläsi. Ja olet vielä ollut yhteydessä ja auttanut pappaasi sekä synnytysosaston vauvoja pipoilla, sinulla on uskomattoman suuri sydän! Riittääpä siitä sopukka myös minun tukemiselleni, olen siitä kiitollinen. <3
    Kohta kevät onkin jo täällä ja olet jo valmiiksi elinvoimaisena ottamassa sitä vastaan. Iloa ja valoa päiviisi Ida! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nell, kyllä se niin toisaan on, että kaikkein tärkeintä niissä tärkeissä hetkissä on Rakas seura. Ja läheiset ovat lähellä ja ilahduttavat myös silloin, kun heitä ei näe. Minun sydämessäni on aina paikka Sinulle, Ystäväni. <3
      Otetaan siis kevä yhdessä vastaan elinvoimaisempina kuin pitkiin aikoihin! :)

      Poista
  5. Hei Ida!

    Mieltäni niin lämmittää kun luen miten paljon parempi olo sinulla on nyt kuin aikoihin! Olen niin iloinen puolestasi! Ja jos olen rehellinen niin olen myös iloinen omasta puolestani koska olen saanut sinusta niin ihanan ystävän! On upeaa miten voimme jakaa sekä surut että ilot että tulevaisuuden suunnitelmat- ja haaveet! Koska kaikista näistähän se elämä koostuu eikä se elämä ole mitään jos ei ole ystäviä keiden kanssa näitä asioita jakaa!

    Kiitos kun olet olemassa! <3<3<3

    VastaaPoista
  6. Voi Kiitos Katarina,ihan tuli tippa linssiin tästä Sinun kommentistasi! Tämä oli ehdottomasti Ihanimpia kommentteja, joita olen blogiini saanut, kirjoitat niin kauniisti. Tärkeintä komentissasi kuitenkin oli se, että se oli vilpittömästi niin Aito. Yhtä Aito kuin on ystävyytemmekin. Ystävyys, jossa jaettuna ilosta tulee kaksinkertainen ja murhe on enää vain puolikas. Ja tämä ystävyys, se on yksi tärkeimpiä onnenaiheita elämästäni. Olen niin kiitollinen siitä, että olen saanut juuri Sinut Ystäväkseni. <3<3<3

    VastaaPoista