torstai 19. kesäkuuta 2014

Elossa taas

Muistan, kuinka muutamia vuosia sitten yritin itkeä lämpöhuopani alla, mutta oli liian kylmä, eikä voimia ollut kyyyneleisiin. Kirjoittelin yön pimeydessä listaa siitä, mitä haluaisin syödä, JOS pystyisin. Makaronilaatikkoa, pitsaa ja ruisleipää kinkulla siinä luki. Seuraavana aamuna unettoman yön jälkeen itkin sitä, että kokonaisen viilin sijaan en pystynytkään syömään kuin puolikkaan.

Kirjoittelinkin eräässä edellisessä kirjoituksessani niistä edistysaskeleistani, joita olen viime aikoina paranemisen polulla ottanut. Vaikka mitään suurta ja mullistavaa räjähdystä tai heittäytymistä en olekaan kokenut, ja taipaleeni on ollut pitkä ja kivikkoinen, olen kuitenkin lopulta saavuttanut paljon. Niin paljon, että sitä on välillä ollut itsenikin vaikea hahmottaa tai käsittää.

Itse asiassa voin vihdoin sanoa saavuttaneeni niin paljon, että koen itseni vihdoin terveeksi, vapaaksi, taas itsekseni. Idaksi. Jos en nyt vielä aivan kokonaan, niin ainakin olen selvästi matkalla sinne. Kaiken kivun, tuskan, monen unettoman yön ja sen pieminä tunteina vuodatetun kyyneleen, monen yksinäisen hetken, ja sitten taas niin monen uudelleen löytämäni hymyn, onnistumisen ja voittajaolon jälkeen, olen vihdoin saapumassa maratonini maaliin.

Myös ulkopuolisen silmin näyttää tilanteeni hyvältä. Ei sittenkään, se ei näytä vain hyvältä, vaan huojentavalta ja turvalliselta. Tästä ovat kertoneet jo jonkin aikaa minun ja tilanteeni parhaiten tuntevan isäni keskustelujen pohdinnat. Ja kun viimeisessä tapaamisessamme terapeuttinikin totesi minun ollevan henksiesti jo hyvin toipunut, tiesin, että kun kaikki me kolme olimme samoilla linjoilla, sinetöi se omat ajatukseni. Vihdoin myös ulkopuoliset ihmiset saavat siis tilaa huokaista syvään, ja tilaa kaikelle muulle kuin minun varomiseeni ja minusta huolehtimiseen. Ja ennen kaikkea: tilaisuden taas tutustua Idaan.

Sillä ennen kaikkea on kaikesta saamastani palautteesta huolimatta olennaista se oma sisäinen tunne. Se tunne, että olen vapaa. Se tunne, ettei minua enää rajoita ja ohjaile jatkuvasti jokin negatiivinen voima. Se tunne, että päätökset teen minä, ja pystyn olemaan vastuussa itsestäni ja huolehtimaan taas itsekseni itsestäni. Ja se tunne, voin vakuuttaa, on Ihan Mahtava.



Eräs kokenut terpeutti sanoi, että paraneminen on sitä, että sairaus menettää elämässä merkitystään, sen tärkeys ja mahti murenee pala palalta. Ja juuri niin minulle on käynyt. En yhtäkkiä, vaan tapani mukaan pikkuhiljaa tuumaillen, heräsin huomaamaan, että kalorit ja ruoka eivät pyörikään enää mielessäni jatkuvasti, itse asiassa eivät juuri ollenkaan. Etten tarvitse pakkojani ja rutiinejani kuten ennen. Että en ahdistukaan jäätelökiskan jäätelöstä tai rasvasta leivän päällä, ja kylätarjoiluista nappaan luontevasti suklaakeksin. Etten itse asiassa ahdistu enää minkään syömisestä. Että en menekään paniikkiin muutaman sadan gramman noususta puntarilla. Päivän vaikein tehtävä ei olekaan enää se, syönkö nakki- vai kasvissosekeittoa. Yhtäkkiä huomaan, että elämäni, se on täyttynyt paljon merkityksellisemmillä asioilla, sellaisilla, joilla todella on Idalle arvoa. Sellaisilla, joita olen aina arvostanut, mutta jotka sairauden mahti ja tahto joskus peitti alleen.

En tahdo kuitenkaan vähätellä rutiinieni ja oireiluni roolia tai merkitystä. Kuten terapeuttini totesi, myös ne ovat olleet tärkeitä, myös niillä on ollut paikkansa. Mutta nyt, vihdoin, sen paikan on alkanut täyttää muut asiat. Se valheellinen turvallisuuden tunne, jota sairaudestani sain, se on vaihtunut terveempiin keinoihin saada tuo ihimillisesti tarpeellinen tunne. En pudonnut tyhjän päälle, sain turvani, ja kuitenkin, sairaudesta on tullut jo lähes täysin tarpeeton.

Viimeinen asia, joka pitää minut nähdäkseni vielä kiinni sairaudessani, on painoni, joka yhä vielä on himpun verran alipainon puolella. Mutta haluan tähän väliin huomauttaa, että olen edistynyt huomattavasti myös tällä osa-alueella, ja vaikka en tykkääkään mistään tarkoista lukemista täällä blogini puolella puhua, voin kertoa, että nousua on huonommista ajoista tullut kaksinumeroinen lukema. Vihon viimeinen niitti Mörön arkkuun olisikin se, että saisin kehoni toimimaan kokonaisvaltaisesti normaalisti, mikä konkreettisesti tarkoittaisi kuukautisteni alkamista. Ja tässä tulee jälleen se hyvä uutinen: gynekologin mukaan tuo hetki ei todennäköisesti ole enää kaukana, sillä hormonitasoni on jo noussut normaaliin. Olen saavuttamassa omaa hyvinvointipainoani, ja se paitsi näkyy niin ulkoisesti kuin elimistöni toiminnassa, tuntuu voimana ja kokonaisvaltiasena hyvänä olona ja jaksamisena.

Toki toipuminen näinkin vaikean, siis syvän ja pitkän sairauden jälkeen, on pitkä, ja jossakin takaraivossa sairaus tulee varmasti kummittelemana vielä pitkään. Esimerkiksi täysin työkykyinen en olekaan vielä, ja jotkin asiat vaativat vielä työstämistä. Terapeuttini kanssa puhuimme siitä, kuinka minulla on vielä sairaudesta joitakin heikkoja jäänteitä, joilla tarkoitan ajatusulkuja tapoja ja tottumuksia, mutta joiden voittamisesta meillä kummalakaan ei ole enää epäilystäkään. Sillä mikä tärkeintä nyt olen valmis niiden työstämiseen. Nyt en vain näe toivoa, nyt en vain usko, vaan nyt tiedän sen, ihan satavarmuudella: kestää toipumiseni miten kauan hyvänsä, minä toivun.

Ja kaikesta ei tarvitsekaan luopua. Myös Mörkö saa istua kipuineen elämän veneeni takapenkillä. Keskusteluni terapeuttini kanssa sai minut nimittäin ymmärtämään, että sairaus tuleekin ehkä olemaan jollakin tavalla osa elämääni, onhan se tärkeä ja iso osa menneisyyttäni, elämänhistoriaani, ja vaikuttanut osaltaan siihen, kuka minusta on tullut ja vaikuttanut tapaani katsoa maailmaa. En olisi sama ihminen ilman sairauttani, ja juuri  sen takia on se myös arvokas. En olisi koskaan valinnut sairauttani, mutta nyt, kun se kuitenkin osuin elämäni varrelle, olen oppinut arvostamaan kokemaani, enkä välttämättä edes haluaisi pyyhkiä sitä kokonaan pois menneisyydestänin tai elämästäni.

Olen nimittäin kokenut sisälläni kaiken kokemani, ja ennen kaikkea siitä selviämisen myötä, valtavan kasvutarinan, vaikka se ehkä kuulostaakin kliseeltä. Olen oppinut ottamaan vastuuta, itsenäsitynyt ja oppinut niin pääsemään yli pettymyksistä kuin  nauttimaan arjen pienistä  iloista, ja löytänyt ne asiat, jotka minulle ovat tärkeitä ja joiden puolesta minä haluan taistella. Toisaalta olen oppinut myös tunnistamaan ja tunnustamaan omat rajani, ja myös pyytämään apua. Ennen kaikkea olen oppinut rakastamaan itseäni, kunnioittamaan kehoani ja jokaista hullunkuristakin luonteenpiirrettäni. Olen taas löytänyt itseni.

Edelleen  myös noudatan melko tarkasti rutiinejani, ja keskusteluni terapeuttini kansa sai ymmärtämään, että ehkä rutiinitkin tiettyyn pisteeseen asti ovat osa minua. Nautin siitä, että syön puuroni suunnilleen samaan aikaan ja aina muumilautaselta, ja siitä, että päivät kotona rullaavat tuttuja latuja. Mutta ne ovat rutiineja, eivät enää pakkoja. Nautin myös niiden rikkomisesta silloin tällöin ravintolareissun tai extempore-retken muodossa. En ahdistu, vaikka päviäjärjestelyni menisikin päälaelleen, kuten se usein käytännön arjessa minulla nykyään meneekin, ja puuro pitäisi hotkia naamaan monta tuntia aikaisemmmin tai sulkapallovuoro peruuntuisi.  Itse asiassa olen onnistunut kääntämään piirteeni rutinoitua voitokseni. Kahleiden sijaan ne ovat saaneet terveyttäni tukevan muodon. Rutiinini luovat minulle turvaa, eivät enää kahlitse minua.

Mutta paraneminen ei olekaan sitä, että saa heitettyä tuon kokemuksen yli laidan tai pystyy sen unhotamaan. Se on sitä, että hyväksyy sen, oppii elämään sen kanssa ja hallitsemaan sitä niin, ettei se enää haitallisella tavalla rajoita elämää. Pääsee niin sanotusti niskan päälle. Vaikka Mörkö siis istuukin matkassani jollakin tavalla yhä, ehkä osana minua aina, olen oppinut hallitsemaan sitä, en vain  kroonisesti elämään sen kanssa, vaan noussut sen yläpuolelle, saanut siitä lopullisen yliotteen. Vaikka sairaita ajatuksiakin on, ja niitä tulee vielä varmasti pitkään, ne ovat enää vain kuiskauksia korvissani. Minun ei tarvitse enää toimia niiden mukaan, ja itse asiassa, pystyn ohittamaan ne, jopa hyvänä hetkenä naurahtamaan niille. Olen tehnnyt sen ja itseni kanssa rauhan. Olen hyväksynyt menneisyyteni, olen oppinut Elämään tässä itseäni varten omalla tavallani, ja suunnannut katseeni tulevaan. Ja siellä edessä näkyy muun muassa valmistuminen ja työskentely unelma-ammatissani, jo ensi viikolla alkava siirtymiseni omaan asuntooni. Ja sitä ennen Ihana juhannus mökillä, ehkä elämäni Paras kesä.

Ja samalla, kun olen löytänyt jotakin hyvin arvokasta, olen päästänyt irti jostakin, joka ehkä joskus oli minulle tärkeä, mutta jonka aika nyt on ohi. Sairaus ei enää ohjaile elämääni, vaan sitä ohjaan minä. Minä pääätän, lähdenkö lenkille vai otanko lepotuolissa aurinkoa, minä päätän, syönkö jäätelön tai pitsan. Minulla on päämäärä, ja sitä kohti minä en vain yritä, vaan myös pääsen omien tekojeni kanssa. Ja tuo päämäärä on, ei enempää eikä vähempää, kuin terveys ja Elämä, ja se, Elämä, se on tässä.



Ja parasta on, että rehellisesti tunnen vain pohjatonta helpotusta tästä oivalluksestani, Onnea, ja tietysti syvää kiitollisuutta niille, jotka ovat tämän pitkän matkan jaksaneet rinnallani kulkea. Suurin kiitos siitä, että olen tässä ja nyt kuuluu itseni lisäksi isälleni. Hän ei ole vain kulkenut rinnallani tätä matkaa, hän on kantanut minut sen läpi, kunnes omat siipeni ovat vihdoin alkaneet kantaa. Lisäksi haluan kiittää erityisellä lämmöllä äitiäni ja siskoani, pappaani ja erityisesti edesmennyttä mummoani, sekä parasta Ystävääni. Ei ole sanoja, on vain Suuri Kiitos. Ja kiitoksen sana kuluu myös teille monille ihanille, kannustaville lukijoilleni, jotka olette jakaneet tämän matkan kanssani.

Ja nyt, vihdoin, tunnen siipieni kantavan. Olen saavuttanut sen pisteen, jossa en enää koe olevani sairas. En halua enää identifioida, enkä identifioikaan, itseäni "anorektikoksi", vaan Idaksi. En halua olla enää sairain, tai edes sairas, haluan olla Ida, niin mahdollisimman elinvoimaisena kuin suinkin. Ja sitä, minä olenkin. Kun tapasin jälleen harrastuksieni kautta yhden anoreksiaa sairastavan, ja katsoin häntä, en ollut enää samassa veneessä, olin päässyt sieltä jo rannalle.

Mistä päästäänkin sitten siihen kuitenkin kaikista vahvimpaan tunteeseeni. Nimittäin suunnattomaan ylpeyteen itsestäni. Sellaiseen ylpeyteen, jota en ole vielä elämässäni tuntenut koskaan aiemmin. Sellaiseen, jollaiselle ei kerta kaikkiaan ole vertaa. Sillä kaikista epäilyksistä huolimatta, omistanikin, minä tein sen. Minä Selvisin. Sittenkin. Minä tein mahdottomasta mahdollisen.

Nyt on siis tullut aika katsoa peiliin, onnitella, ja hymyillä. Hymyillä puhdasta Onnea. Minä olen tässä. Kaiken tämän jälkeen. Vahvempana kuin koskaan. Lähes jokaisen sopukkani tuntien, ja loppuun Innolla ja Rakkaudella tutustuen. Itseni ansiosta ja itseäni varten. Suu täynnä makaronilaatikkoa.



Suurella Kiitollisuudella ja Ylpeydellä,

Ida

Ps. Huomatkaa artistien asianmukaiset irrottelumoooovit! :)

Pps. Näissä tunnelmissa toivotan samalla teille kaikille Ihanille lukijoilleni oikein ikimuistoista juhannusta ja ainakin aurinkoista mieltä!

21 kommenttia:

  1. Todellakin Ida, olet elossa taas!

    Niin monta vuotta kului anoreksian sanellessa säännöt ja kutoessa kavalaa verkkoaan jokaiselle elämäsi osa-alueelle. Nyt langat ja säikeet ovat katkeilleet ja olet päässyt vapaaksi raaja kerrallaan. Työtä se on vaatinut, mutta olet siinä onnistunut!
    Säikeet ovat tuoneet turvaa ja jokaisella niillä on ollut merkityksensä. Kuten kirjoititkin, kaikesta ei tarvitse luopua ja tietyt rutiinit tuovat turvaa, kunhan ne eivät määrää kaikkea elämässäsi.
    Ulkopuoliset ovat huomanneet muutoksen parempaan ja ennenkaikkea sinä itse tunnet sen ja pystyt siitä iloitsemaan. Matkaa on vielä, mutta olet jo hyvän matkaa voiton puolella.
    Olet elossa, olet voimissasi, olet sankari!
    Ihanaa juhannusta Ida-idoli! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Nell! Kyllä: liian monta vuotta meni sairauden sanelemana, mutta vihdoin tunnen olevani vapaa. Ja se oikeasti Ihan Mahtavaa!
      Sinäkin olet kyllä niin upeasti taistellut, ettei ihan varmasti se vapaus koittaa Sinullekin. Töitä se vaatii, mutta siihen tunnut olevan valmis, ja silloin myös tulosta syntyy.
      Tsemppiä Sinä, toinen Sankari siellä!<3

      Poista
  2. Upea kirjoitus Ida! Olen niin onnellinen ja ylpeä puolestasi, vaikka en ikinä ole nähnytkään sinua mutta tunteisiin ja kokemuksiin pystyn niin samaistumaan että tiedän minkä työn olet kulkenut! Kaikista eniten sydämeni iloitsi siitä kun mainitsit ettet koe enää olevasi sairas ja että voi olla ylpeä itsestäsi. Se ei ole mitään pientä, vaan mielettömän suuri edistysaskel, joka koostuu tuhansista voitoista!:)
    Itseni kannalta tämä avasi myös paljon kysymyksiä joita olen miettinyt. En koe olevani vielä terve enkä osaa ajatella että voisin tai saisin olla ylpeä itsestäni vaikka muut sitä ovatkin. Vaikka olen hitaasti ja varmasti tullut eteenpäin koko ajan niin henkisesti kuin fyysisestikin, niin tekstisi kuitenkin antoi minulle luvan olla vielä sairas. Ehkä minun ei tarvitse olla vielä terve tai lähinnä uskotella itselleni olevani, koska en sitä ole. Kiitos tekstisi, voin sen nyt hyväksyä, sillä tiedän millä tavoin tulevaisuudessa voin ja tulen ajattelemaan itsestäni:)
    Nauti tästä uudesta elämästä ja tulevaisuudesta sekä pienistä arjen asioista, olet hieno ihminen:)!!

    -N

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos N Sinullekin kommentistasi! Olipa mukavaa, että tulit taas kommentoimaan ja vähän jakamaan omiakin kuulumisiasi! :)
      Tuot esille todella tärkeitä asioita! Ensinnäkin tuo rehellisyys itseään kohtaan on kyllä kaiken a ja o. Se, että tunnustaa ainakin itselleen rehellsiesti, missä vaiheessa menee, ja samalla mihin on pyrkimässä. Ja sehän, että hyväksyy, ettei ole vielä perillä, ei tarkoita sitä, että hyväksyisi sen, ettei sinne pääse. Päin vastoin: rehellisysy itseään kohtaan auttaa asettamaan realistisia tavoitteita ja pyrkimään niitä kohti. Todella hienoa, että olet saavuttanut tämän pisteen! Ja kun samalla musitat tuon armeliaisuuden itseäsi kohtaan, josta kirjoitat. Olet hyvä juuri tuollaisena, ja tuossa vaiheessa, missä nyt olet.
      Sillä Sinulla on jo nyt niin niin monia syitä olla ylpeä itsestäsi! Itselläni itseluottamuksen kasvu, ja se, että aloin oikein kehua ja onnitella itseäni onnistumistani, ja nauttia niistä, auttoi saamaan uusia onnistumisen kokemuksia. Ole Sinäkin siis vain rohkeasti ylpeä itsestäsi ja onnellinen siitä, mihin olet päässyt, Sinä Hieno ja vahva ihminen! :)

      Poista
  3. <3 Tää teksti kosketti mua niin paljon. Sinä olet ja me olemme yhdessä kokeneet niin paljon tuskaa, voisi melkeen sanoa, että maan päällisen helvetin. On ollut aikoja, jolloin olemme varmasti molemmat tunteneet epätoivoa ja niin suurta henkistä kipua, että se on muuttunut jopa fyysiseksi, omalla kohdallani paniikkihäiriöksi. Silti olen aina miettinyt surulla, että vaikka voin kuinka huonosti, sinä voit varmasti ja valitettavasti vielä huonommin:-(. Niin paljon on koettu. Olen todella liikuttunut, kiitoksestasi ja siitä että mainitsit mut tässä tekstissä. Itseasiassa olen myös ylpeä itsestäni, niin kuin säkin olet täysin ansaitusti itsestäsi. Oon aina kuitenkin ollut sun vierellä ja tavoitettavissa. Oon yrittänyt tukea sua parhaani mukaan omien voima varojen puitteissa. Oon tehnyt jotain elämässä oikein. Myös mä olen oppinut sun sairaudesta ja sulta paljon. Voit todella Ida olla ylpee itestäs, mä oon ihan mielettömän ylpeä susta<3. Ja niin onnellinen sun puolesta, sä tiedät sen. Oon ihan varma että Maikkikin katselee sua tuolta jostain ylpeänä. Maikki tiesi, että paranet. Tän tekstin myötä ymmärrän, että anoreksiahistoria on iso osa sitä mitä oot tänä päivänä. Ei iloinen osa, mutta osa. Se on tehnyt susta tietynlaisen muiden asioiden lisäksi. Sanat ei kyllä oikein riitä. Mutta mä uskon, että tiedät ilman niitäkin kuinka ylpeä ja onnellinen olen. Oot rakas. Jatketaan yhdessä<3<3 Tsemppiä:-):-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos rakas! <3 Sanosi merkkaavat PALJON. Sinä kyllä todella tiedät, mistä olen tullut, kuinka pitkämn matkan olen kulkenut, olethan kulkenut rinnallani koko sen matkan!
      Ja voin sanoa: kyllä, kyllä olet tehnyt paljonkin oikein. Olet tukenut Rakkaan ihmisen löytämään takaisin Elämään. Se on paljon enemmän kuin moni tekee koko elämänsä aikana.
      Ja nyt, kuten sanoin, tässä minä olen, Sinua varten. Olet saanut isosiskosi takaisin.
      Lämmin halaus <3

      Poista
  4. Kiitos, Ida, että olet siinä. Tässä ja nyt. Vapaana. Viittä vaille terveenä - kalkkiviivoillasi. Valmiina ampaisemaan seuraavaan juoksuun ja junaan - Elämän arvaamattomaan, arvoitukselliseen, hurmaavaan junaan. Olet tehnyt suuren ja upean työn voidaksesi, pystyäksesi ja jaksaaksesi hyppäämään taas kyytiin - Elämän pyörteisiin. Olet Elämän Sankari.

    Kiitos koskettavasta tekstistäsi. Kiitos myös Fannylle koskettavasta kommentista tuossa yllä. Olette Sankareita ja Voittajia koko perhe.

    Oikein Kaunista Juhannusta Sinulle, teille, sinne mökin siimekseen.

    Ja aivan valtavasti onnea ensi viikolla alkavaan siirtymiseesi omaan asuntoosi. Se on taas suuri muutos ja mullistus elämässäsi. Mutta päättäväisyydelläsi, luottavaisuudellasi, uskollasi, voimillasi ja innollasi se menee ihan varmasti hienosti ja hyvin.

    <3<3<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, kiitos Ihnaa Andrea taas kannustuksestasi! Olet jaksanut koko matkani minua tukea niin paljon, kuten montaa muuta kipusiskoasi, että en voi vain kuin kiittää ja ihmetellä, kuinka Hieno ihminen olet. Ja kyllä Sinä vielä kannustat itsestikin siihen Elämän junaan! <3

      Poista
  5. He Ida!

    Olen niin niin onnellinen puolestasi ettet tiedäkään! Aivan mahtavaa kerta kaikkiaan! Totta, että tätä sairautta ei tarvitse eikä pidä pyyhliä pois tai unohtaa, se kun osa meidän molempien historiaa ja on osaltaan muokannut meidän täksi mitä tänä päivänä olemme! Omalta kohdaltani voin sanoa, että moni hyvä asia olisi jäänyt kokonaan elämästi pois ilman tätä sairautta, kuten sinun tapaaminen! Myöskin tuo on niin totta, että ei niitä rutiineja tarvitse myöskään pois jättää, kunhan ei jää niiden orjaksi niin kuin sanotkin. Minullakin tietyt rutiinit tuovat sitä turvaa, turvaa oikealla tavalla. Veikkanpa, että lähes kaikilla ihmisillä on niitä hyviä rutiineja.

    Älä kiirehdi työelämään paluun kanssa, ota ihan rauhallisesti! Minä olen hyvä esimerkki siitä miten kauan toipuminen voi vielä kestää senkin jälkeen kun paino on normaalissa. Se fyysinen kestokyky ja psyykkinen terveys kun pikkasen tulevat jälkijunassa, mutta pääasia että tulee!

    Todellakin ihanaa että omat siipesi nyt kantavat! Ja olen äärettömän iloinen siitä, että olen sinut tavannut ja saanut sinun ystäväkseni! Lämmin, lämmin halaus ja oikein ihanaa juhannusta teille kaikille!

    <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Katarina! Hyvä on ollut jalanjäljissäsi kulkea, ja vielä Ihanampaa on nyt rinnallasi kulkea. Sinä loit tarinallasi minulle toivoa matkallani, ja nyt olen saanut rinnalleni hienon Ystävän, jonka kanssa saan Elämäni jakaa. Ja siitä, olen todella, todella kiitollinen ja Onnellinen. Lämmin halaus Ystävä. <3

      Poista
  6. En voi muuta sanoa, kuin että...
    <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3!!!!!!!!
    ja ihanaa, ihanaa juhannusta sinullekin, Ida! :)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos Ihana Linda! Ja hyvää kesän jatkoa Sinulel! <3<3<3

      Poista
  7. Moi Kaunotar!!
    Kertakaikkiaan hienoa ja ihanaa!! Sinä pystyit siihen, saavutit tavoittelemasi ja olet jo melkein perillä!! Kuvistasi huokuu ilo, onni ja nuoruus..Olet todella kaunis nuori nainen!!! Ja vahva, menet varmasti jatkossa läpi vaikka harmaan kivenkin.

    Olen todella iloinen puolestasi, Myös Ihanan Perheesi Puolesta: He ovat saaneet Sinut takaisin. Juhannusterveiset Perheellesi ja kaikkea hyvää Sinulle!

    halauksin: marika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Kiitos, kiitos Marika-kaunotar! Olen onnellinen siitä, että tiemme kohtasivat, vaikkakin eivät vahvimmillani. On ollut etuoikeus tutustua Sinuun. Olet Marika Upea ihminen, ja Sinä välität muista ihmisistä enemmän ja olet tehnyt töitä koko sydämelläsi syvemmin, kuin ehkä kukaan koskaan tapaamani ihminen. Toivottavasti olet saanut viettää Hienon juhannuksen säistä huolimatta, olet onnesi ansainnut! Oikein hyvää kesän jatkoa Sinulle ja perheellesi! <3

      Poista
  8. Voi ei apua, tää osui ihan nappiin, että meinasi itku päästä! Sä kuvaat niiin paljon samoja ajatuksia, mitä itellä pyörii mielessä!! Samaustuin niin paljon tähän!

    Ei tähän muuta osaa sanoa kuin että ihan hurjasti Onnea kaikesta saavuttamastasi! :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei apua, miten Ihana kommentti! Ihanaa tietää, että siellä on taas yksi oman Elämänsä Sankari, joka on jo voiton puolella, vaikka ei aivan perillä olisikaan! Muistathan myös Sinä olla paitsi koko sydämestäsi Onnellinen myös ihan älyttömän Ylpeä siitä, mihin olet pääsyt?
      Ihanaa kesää Sinulle, Eeva!:)

      Poista
  9. Tätä oli vaan niin ihanaa lukea! Olet tehnyt ihan valtavasti töitä ja kaikki se uurastus on kannattanut. Vaikken sinua niin tunnekaan, olen aivan mielettömän onnellinen ja iloinen siitä, että olet nyt siinä ja pystyt taas nauttimaan elämästä. Sitä olen sinulle koko ajan niin paljon toivonut, ja mullekin meinas nyt tulla itku, kun sain lukea tällaista tekstiä. Toivon sulle paljon kaikkea hyvää ja elämäsi parasta kesää! Halauksia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Kiitos Ihana Aurora! Nyt olen vuorostani minä ihan kyynel silmäkulmassa Sinun Ihanasta kommentistasi! Kyllä se on vaan niin, että jaettu Onni on kaksinkertainen :)
      Vaikka emme tunnekaan varsinaisti, vaikutat kaikkien kommenttiesi perusteella aivan Ihanalta ihmiseltä. Harvoin sitä Elämässä kohtaa noin hyväsydömistä, toisille vilepittömästi parasta toivovaa, kuin Sinä olet. Koen olevani etuoikeutettu, kun olen saanut SInut lukijakseni.
      Myös minä toivon koko sydämestäni Sinulle kaikkea hyvää kesääsi! Nauti kesästä, Elämästä, ja siitä, mitä olet saavuttanut. Olet sen enemmän kuin ansainnut.
      Lämpimin halauksin <3

      Poista