sunnuntai 10. heinäkuuta 2016

Jollain alkoi loma :)

Minäpä jäin perjantaina ansaitulle kesälomalle ja lomailun starttasin heti lauantaina Rakkaan siskoni kanssa kesäretkellä Turkuun. Matkustettiin eka kertaa Onnibussilla, ja hyvinhän matka sillä kulki. Lähdettiin aamulla kasin aikaa kotoota ja kymmeneltä illalla tultiin sitten kotiin nukkumaan, eli sellainen maksimoitu päiväreissu oli siis kyseessä. Säätä vähän jänskättiin, mutta koko päivän oli ihan superihana kesäilma ja aurinko paistoi.

Ekana perille päästyä suunnattiin Turun kauppatorille, koska mä ihan rakastan toreja ja sitä tunnelmaa. Torilla tulee aina niin kesäfiilis! Kyseisellä torilla etenkin se kukkaloisto oli ihana. Ostettiin jätskit ja isuttiin niitä torikahvioon syömään. Maistoin ekaa kertaa laku-vadelma-uutuutta, joka oli aikas hyvää! :)

Sitten lähdettiin pienelle shoppailukierrokselle kauppakeskus Hansaan. Tosi hyviä löytöjä tehtiin molemmat jo syksyä ajatellenkin, vaikka alet alkoi olla jo aikalailla lopuillaan kaikkialla. Mä oon etenkin superilonen löytämästäni Zaran farkkumekosta, ja oikeestaan ihan kaikesta muustakin. Ollaan menossa Fannyn kanssa taas komerontyhjennys reissulle kirppikselle, joten uudet vaatteet tulivat meille molemmille vähän niin kuin tarpeeseen ;)

Shoppailun jälkeen mentiin lounastamaan Aurajoen laivan ravintolan terassille auringon paisteeseen. Kyllä kelpasi! Niin parhaat kesälomapuitteet, ja ruokakin oikeasti tositosi hyvää ja laadukasta.

Iltapäiväksi oltiin ostettu liput kesäteatteriin. Ollaan uhottu siskon kanssa menevämme (kesä)teatteriin varmaan viimeiset viisi vuotta, ja nyt vihdoin saatiin se toteutettua! Näytelmä oli iki-ihana Vaahteramäen Eemeli, ja vaikka näytelmä oli suunnattu tietysti enimmäkseen lapsiperheille, niin se oli selvästi laadukkaasti toteutettu. Hienoja teatterin tehokeinoja, mietittyjä roolituksia ja hyvin vietiin tarinaa eteenpäin. Ja ihanasti oli uskallettu säilyttää sitä vanhaa tarinaa näille nykylapsille liikoja sensuroimatta tai selittelemättä. Niin ihana elämys, että kyllä synty meikäläisellekin taaas pieni kipinä lavoille....

Paluumatkalle haettiin subista evästä ja kun meillä oli ennen Onnin lähtöä vielä hetki aikaa, tehtiin se ratkaiseva virhe, että lähdettiin "vähän jalottelemaan". No, päädyttiin sitten  vastapäiseen Candytowniin, ja poistuttiin sieltä sellaset puolen kilon irttarisäkit kourassa :DD Onneks syvässä sisarrakkaudessa vannottiin valvovamme toisia bussilla pomppiessamme, että säästäisimme jotain kotiinkin...

Kyllä oli niin Ihana reissu, ihana aloitus kesälomilleni. Loppulomallekin on suunnitelmissassa rentoilua ja pikkuista lähimatkailua hyvässä seurassa. Vaikka kuinka rakastaisi työtään, niin kyllä se ansaittu palkallinen loma on ihan maailman parasta just nyt. Eniten odotan lomalta irtiottoa kiireestä ja melusta, että saa tulla ja mennä omien aikataulujen mukaan ja keskittää energiaa ja aikaansa kaikkiin omiin juttuihin. Liikaa suunnitelmia en siis ole tehnyt, loma näyttää sitten, mitä se tuo tullessaan -ja sitten kirjoittelen siitä lisää! :)

<3: Ida

1. Jipii, loma, ihanaa! Mullakin enää tämä viikkoa ja lomaa pukkaa neljä viikkoa! Ja kun menette sinne kirpparille myymään tulen taas moikkaamaan! Nähdään taas pian!

<3<3<3

1. Ihanaa, sullakin on piiitkä loma edessä, aikaa keräillä voimia ja tehdä niitä kaikkia kivoja juttuja joita sattuu huvittamaan! Tsemppiä vielä viimeisiin työpäiviin ja rentouttavaa lomaa! Nähdään taas pian, ja nautitaan yhdessä kesästä ja lomasta!! :) <3

2. Vastaukset
    1. Niin oli, kuten ne kaikki muutkin Ihanat jutut joita on ehditty jo yhdessä puuhastella! :) Vitsit että on kiva, kun meillä on nyt niin hieno mahdollisuus viettää paljon aikaa yhdessä ja tehdä yhdessä kaikkia kivoja juttuja1 <3

3. Jee, sinullakin alkoi loma! Olet sen todella ansainnut, kuten sinäkin Katarina. :) Ihana kesänaloitusreissu teillä ja sääkin näytti suosivan. Kaunis kukkaistyttö kesämekossaan.
    Kiitos viimeisestä, jäi todella hyvä fiilis ja paljon sain uutta ajateltavaa, upean lahja lisäksi. ;) Paljon halauksia! <3

1. Kiitos samoin Nell, olet lomasi niiin ansainnut :)
      Ja mustakin oli ihan tosi Ihana nähdä Sinua, mielelläni tapaisin useamminkin :)
      Keskity nyt lomalla pitämään oikein erityisen hyvää huolta itsestäsi, niin sitten ensi lomalla se tulee jo luonnostaan ja pystyt vielä paremmin keskittymään kaikkeen kivaan :) Olet tärkeä <3