keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Pitkän matkan eräs Onnellinen päätepiste

Vanhempani ovat aina tukeneet minua mitä ikinä teenkään. Minulla on siis lapsuudesta asti ollut voimavaranani vanhempien vankkumaton usko minuun. He ovat kannustaneet minua oman polkuni löytämisessä, olen sitten kulkenut heidän valaisemaansa väylää, tai mennyt itsepäisesti metsäpolulle. Kun sitten risukko on tullut eteen, on minulle ollut selvää, keiden puoleen kääntyä.

Kun voimani sitten olivat aivan lopussa, ja mieleni, ja kovaa vauhtia myös kehoni ja koko Elämäni, täysin sairauden vallassa, tein päätöksen, joka vaati minulta valtavasti rohkeutta. Päätöksen, johon pystyin kuitenkin täysin lapsuuden kokemuksieni myötä luottamaan. Minä pyysin apua.

Ja minun pelastuksekseni olivat vanhemmat tuona pimeänä ja tuulisena päivänä heti valmiita ottamaan minut kotiinsa, kuin pesästä pudonneen linnunpoikasen. Siitä alkoi yhteinen matkamme, yhteisenä tavoitteenamme saada minut taas omille jaloilleni, rakkaudella ja kiirehtimättä omaan tahtiini. Ja vaikka vanhempani ovat aina seisseet rinnallani, ovat he kuitenkin tämän matkan varrella, siis toipumiseni tukemisessa, monta kertaa ylittäneet niin odotukseni kuin toiveenikin, ja varmasti jopa omansa.

Kukaan meistä ei varmasti tuona syksynä voinut odottaa, kuinka pitkä matka meillä olisi yhdessä edessä. Nyt kun tuosta muuton hetkestä takaisin kotiin on kulunut useampi vuosi, en voi kuin nostaa hattua sille kärsivällisyydelle, periksiantamattomuudelle ja määrätietoisuudelle sekä ennen kaikkea Suurelle Rakkaudelle, jolla he pitivät minut turvassa. Turvassa itseltäni, kunnes olisin valmis.

Varmasti matkallamme on ollut monia hetkiä, ja pidempiäkin ajanjaksoja, jolloin kukaan meistä ei oikeasti enää jaksanut uskoa siihen, että lopulta tämä päivä koittaisi. Mutta lukuisten ja taas lukuisten alamäkieni jälkeen alkoi Nousu. Nousu, jonka huipulla minä nyt olen. Sillä nyt, nyt minä olen valmis.

Kun sitten muutin viime viikonloppuna omaan asuntooni, olikin olo epäuskoinen. Epäuskoinen, mutta samaan aikaan tavattoman ylpeä, onnellinen ja sydämeni, se oli, ja on, täynnä kiitollisuutta. Kiitollisuutta siitä, että vanhempani jaksoivat. Jaksoivat huolimatta muiden kommenteista ja epäluuloista, ja vähän omistaankin, odottaa ja hoivata kunnes tämä päivä koittaisi.

En olisi ikinä tässä nyt. Kirjoittamassa tätä tekstiä omassa pienessä kaksiossani puurolautaseni ääressä, elleivät vanhempani olisi jaksaneet minua tukea yli kaikkien standardejen. Ja silti samalla tiedän, etten olisi tässä ilman omaa panostanikaan. Ilman sitä tavattoman rohkeaa päätöstä, äärimmäisen kovaa työtä, ja valtavan suurta määrätietoisuutta, jolla nyt olen tässä.

Ja jos joskus on epäilys tuon päätöksen suhteen käynyt mielessäni, kun olen ollut vajota työtaakan alle, on se nyt korvattu varmuudella. Ei varmuudella siitä, että olisin jo perillä. Eikä siitäkään, että minä onnistuisin.

Mutta nyt minä olen varma. Varma itsestäni, varma siitä, että minulla on maailman parhaat vanhemmat, ja varma siitä, että olen tehnyt oikein. Olen varma siitä, että kovalla työllä voi saavuttaa paljon, sillä olen saavuttanut erään matkani erään päätepisteen. Ja siitä, siitä minä olen varma, että minä haluan olla nyt tässä.



<3: Ida

14 kommenttia:

  1. Hyvää, onnellista oloa uuteen ikiomaan kotiin<3 nähdään usein! Ikuinen kiitollisuus vanhemmillemme. Ole ylpeä itsestäsi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Kiitos, Rakas! Ole myös Sinä ylpeä itsestäsi, tässäkin asiassa. Yhdessä on tähän tultu ja yhdessä tästä jatketaan eteenpäin! <3<3<3

      Poista
  2. Silläkin riskillä, että olen sanonut tämän jo aiemmin (ja olenhan minä - noin triljoona kertaa ;))...: Sinulla on aivan upeat vanhemmat! Olet todellakin syntynyt onnellisten tähtien alla mitä koko perheeseesi tulee. Keväällä teit päätöksen omistaa tämän blogin rakkaalle Maikki-mummollesi. Nyt toivon kovasti, että voisit omistaa hitusen siitä myös sankari-vanhemmillesi, sekä myös Fannylle. Perheellesi, elämäsi tärkeimmille ihmisille, jotka niin suurenmoisesti ovat auttaneet ja luotsanneet Sinut läpi koko tämän prosessin juurikin tähän - erääseen onnelliseen päätepisteeseen. <3

    Terkkuja kovasti perheellesi! Hatunnostot koko poppoolle - sekä myös Sinulle itsellsi - tottakai! :)

    Ja onnea omaan kotikoloon! Voimia ja määrätietoisuutta itsenäiseen Elämään! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Andrea, täyttä totta puhut jälleen! Ja kertaushan on opintojen äiti, ja kun on kyse tällaisen asian muistuttelusta, ei sitä voi koskaan olla liikaa.
      Pidäthän myös Sinä kiinni läheisistäsi ja muistat, että Sinullakin on ympärilläsi paljon ihmisiä, jotka välittävät Sinusta? Täällä ruudun toisella puolella ainakin istuu eräs, joka ajattelee Sinua usein, ja tulitpa uniinikin viime yönä...<3
      Samoin, voimia ja määrätietoisuutta Sinullekin! Pidä huoli itsestäsi! <3

      Poista
  3. Hei Ida!

    Ihanaa kun olet nyt saanut muuttaa uuteen kotiisi! Kaikki työ ja hiki on saavuttanut pysyviä tuloksia joista nyt saat nauttia täysin sydämin! Ja minä nautin rinnallasi ilosi loisteessa! Onnea hurjasti omaan uuteen kotiisi!

    Lämmin halaus <3<3<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Katarina! :) Kyllä, tällaisina hetkinä sitä todella muistaa, miksi se kaikki työ on ollut niin arvokasta, ja miksi tämä matka on kannattanut tuntea. Minulla ei ole kaipuuta taaksepäin, eikä ole varmasti Sinullakaan. Nautitaan siis näistä ja Elämän muista hienoista hetkistä yhdessä! Olemme molemmat onnemme ansainneet, ja vielä hienompia näista onnenhetkistä tekee, kun ne saa jakaa Ystävän kanssa. <3

      Poista
  4. Paljon onnea uuteen kotiisi ja iso hatunnosto vanhemmillesi. On uskomattoman upeaa, että teillä on noin ainutlaatuinen suhde. He ovat tukeneet ja kannustaneet sinua vaikeina aikoina ja nyt "eroatte" yhtä hyvässä hengessä. Mutta he ovat yhä tukenasi, alati ja iäti.
    Onnea ja iloa Ida-ihana! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sinullekin Nell! Olet täysin oikeassa siinä, että minulla ja vanhemmillani on välillämme jotakin todella ainutlaatuista, ja se on yksi arvokkaimpia asioita Elämässäni. Samoin kuin ne Hienot Ystävät, joihin Sinäkin kuulut. Kiire on verottanut veronsa, mutta pidetään yhteyttä ja kannustetaan me myös toisiamme jatkossakin! <3

      Poista
  5. Moi!
    Onnea Uuteen Kotiin !!!!
    t. marika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marika, ja kaikkea hyvää Sinunkin syksyysi! :)

      Poista
  6. Jotenkin tämä biisi tuli mieleen tekstisi jälkeen. Se on ollut itselle yksi voimabiiseistä silloin, kun matka on tuntunut erityisen möykkyiseltä. Ajatus siitä, että jonain päivänä voi todella laulaa ja uskoa sanoihin. Ja juu, hömppäkomedia-rakastajana, Prinsessapäiväkirjat - ihana leffa!

    "I'll spread my wings and I'll learn how to fly
    I'll do what it takes til' I touch the sky
    And I'll make a wish
    Take a chance
    Make a change
    And breakaway
    Out of the darkness and into the sun
    But I won't forget all the ones that I love
    I'll take a risk
    Take a chance
    Make a change
    And breakaway"

    http://www.youtube.com/watch?v=c-3vPxKdj6o

    <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jen! Ihana biisi, Ihana Sinä! <3 Jotenkin Sinä osaat löytää aina juuri ne oikeat sanat! :)
      Kaikkea hyvää Sinulle! <3

      Poista